Autyzmnews.pl

Informacje, badania, aktualności o autyzmie

Aktualności

Nie popijajcie ciasta drożdżowego herbatą. Oto jak garbniki z herbaty wpływają na ciasto

Nie popijajcie ciasta drożdżowego herbatą. Oto jak garbniki z herbaty wpływają na ciasto


Wiele połączeń pokarmów wpływa negatywnie na ich własności i obniża wartości odżywcze. Tak jest w przypadku herbaty i ciasta drożdżowego. Czy to oznacza, że zrezygnujecie z popijania ciasta herbatą?

Na pozór wydawałoby się, że ciasto drożdżowe i herbata to idealne połączenie smakowe. Tworzą świetny podwieczorek, który nie tylko chętnie jemy robiąc sobie w ciągu dnia chwilę przerwy, ale też często proponujemy gościom. Wyjaśniamy, dlaczego herbata z ciastem nie jest doskonałym duetem i jak temu zaradzić.

Właściwości zdrowotne ciasta drożdżowego i herbaty

Ciasto drożdżowe w racji obecności drożdży, zawiera witaminy z grupy B niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz pozytywnie wpływające na samopoczucie. Poza witaminami z grupy B znajdziemy w nim też następujące minerały:

  • Sód
  • Potas
  • Wapń
  • Magnez
  • Cynk

Dobrą wiadomością dla miłośników ciasta jest więc to, że pomimo sporej ilości kalorii i cukru, to przysmak, który ma też pewne właściwości zdrowotne.

Z kolei herbata pobudza organizm, dodaje energii, zwiększa koncentrację, przyśpiesza pracę żołądka, zmniejsza stres, obniża ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko zakrzepów, a mocny napar może nawet zapobiegać i zmniejszać ryzyko zachorowania na nowotwory.

Okłady z czarnej herbaty zmniejszają opuchliznę i zaczerwienienie oczu, ponieważ napar ma właściwości antyseptyczne. Jednak popijanie ciasta drożdżowego herbatą niweluje część ich zdrowotnych właściwości.

Dlaczego lepiej nie popijać ciasta drożdżowego herbatą?

Herbata zawiera garbniki, czyli naturalnie występujące w roślinach substancje, należące do grupy polifenoli. Najwięcej garbników znajduje się w herbatach czarnych i zielonych. Ograniczają one  przyswajanie witamin z grupy B obecnych w cieście. Z tego powodu witaminy, które moglibyśmy czerpać z pożywienia, w tym przypadku z ciasta, są wchłaniane w niewystarczającym stopniu.

A niedobór tych witamin może powodować skurcze, bóle mięśni, zaburzenia trawienia lub trudności z koncentracją i pamięcią.

Aby uzupełniać niedobór witamin z grupy B, włączcie do diety także:

  • Orzechy i pestki
  • Fasolę
  • Jajka i nabiał
  • Drób
  • Mleko sojowe
  • Ryby
  • Wątróbkę
  • Szpinak

Źródło: twojtok.pl, dietetycy.pl, fakt.pl,



Źródło artykułu

Udostępnij